Ford România începe anul 2018 cu cea mai mare producţie înregistrată vreodată la Craiova

Autor: Bogdan Alecu 02.03.2018

♦ Ford Craiova a produs în ianuarie 2018 peste 11.000 de maşini în uzina din România, marcând astfel cel mai ridicat volum înregistrat vreodată la Craiova într-o singură lună.



Peste 11.000 de automobile Ford Eco­sport au ieşit pe poarta uzinei din Craiova în ianuarie, în cea mai bună lună înregistrată vreodată până acum, depăşind cu mult pro­duc­ţia din erele Oltcit şi Daewoo. Potrivit da­telor Asociaţiei Producătorilor şi Importa­to­ri­lor de Automobile (APIA), în prima lună din an creşterea a fost de peste 200% faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut, când în pro­ducţie era vechiul B-Max.

Volumul de producţie de la Craiova evi­den­ţiază o cadenţă medie de peste 500 de ma­şini, cadenţă care a început luna ianuarie la 500 şi a încheiat-o la 600. Mai mult, atât în ianuarie cât şi în februarie uzina a produs inclusiv în weekend pentru a face faţă comenzilor.

Dacă Ford va menţine cadenţa de pro­duc­ţie până la sfârşitul anului, la Craiova se vor pro­duce în acest an cel puţin 130.000 de maşini, în valoare de 2 miliarde de euro. Dacă la aceas­tă valoare se adaugă şi motoarele produse, Ford ar putea încheia anul ca cel de-al doilea mare exportator al României după Dacia.

În primele patru luni de pro­duc­ţie Ecosport a ajuns la un total de 20.000 de ma­şini, cele mai multe fiind asamblate în ianuarie.

Ford Ecosport a fost al doilea în ierarhia au­to­mobilelor produse local după cadenţa din ia­nuarie. Pe primul loc a fost noul Duster, cu aproape 18.000 de unităţi.

În total, cei doi, Dacia şi Ford, cu cele cinci mo­dele, au posibilitatea ca în 2018 să se apro­pie de pragul de 500.000 de maşini asamblate, din­tre care 350.000 să fie asamblate la Mioveni, iar 130.000 la Craiova.

Cu acest volum România ar putea depăşi ţări precum Ungaria sau Malaiezia şi s-ar apro­pia de Polonia, însă ar rămăne în continuare în ur­ma Cehiei sau Slovaciei care datorită infra­struc­turii, puterii logistice, amplasării în Euro­pa Centrală nu numai că au atins pragul de un milion de maşini asamblate anual, ci l-au şi de­pă­şit cu mult. În plus, în timp ce Ford Ecosport este în prezent cel mai complex automobil asam­blat local, Slovacia se poate lăuda cu Porsche Cayenne, unul dintre cele mai perfor­man­te şi sofisticate automobile produse vre­oda­­tă şi unul care trebuie să respecte şi chiar să de­păşească standardele germane de calitate.