Cine frânează dezvoltarea industriei auto: infrastructura rutieră precară şi lipsa personalului

Autor: Cristina Bellu 26.03.2018

Cifra de afaceri a industriei auto româneşti s-a triplat în ultimul deceniu, având un aport esenţial la dezvoltarea economiei şi ajungând să reprezinte în 2017 circa 14% din PIB.

Alături de cei doi producători de autovehicule, Dacia şi Ford, pe piaţa românească au intrat pe rând toţi marii producători globali de componente şi subansambluri auto, care deţin în prezent peste 600 de unităţi de producţie în toată ţara şi au mai mult de 200.000 de angajaţi.

Potenţialul de creştere a sectorului este evident, deşi se confruntă cu două neajunsuri ale României din ultimele două decenii: infrastructura rutieră precară şi lipsa personalului atât calificat, cât şi necalificat. ZF

Vedeţi ce spune Ciprian Gavriliu despre industria auto, citiţi cum au evoluat companiile din industria prelucrătoare şi cine sunt cei mai mari jucători din sector în prima ediţie a Anuarului Top 1.000 cele mai mari companii din România, un proiect realizat de ZF şi susţinut de Deloitte.