Jianglinchao, Huawei România: Creştem cu 40-50% pe telefoane şi tablete
Autor:
Cristina Roşca
29.03.2018
Divizia de produse pentru consumatori a Huawei, care gestionează vânzările de telefoane, de tablete şi de gadgeturi purtabile (brăţări, ceasuri inteligente etc.) ale gigantului chinez, şi-a bugetat pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de 40-50%, într-un ritm chiar şi mai rapid decât anul trecut, când rulajul a urcat cu 30%, la 130 mil. euro.
„Pentru acest an, ne-am bugetat o nouă creştere puternică, de circa 40-50%, iar după performanţa bună a primelor luni din an cred că ţinta noastră este realizabilă“, a declarat pentru ZF Zachary Jianglinchao, country manager al Huawei Consumer Business Group. Dacă ţinta va fi atinsă, Huawei va ajunge la un rulaj de 200 mil. euro pe segmentul de produse pentru consumatori, potrivit calculelor ZF.
Unul dintre motoarele de creştere pe care contează Huawei sunt noile modele de smartphone-uri din seria P20, lansate marţi la Paris.
În România, Huawei este numărul doi pe piaţa de smartphone-uri după numărul de unităţi vândute anul trecut, după Samsung.
„Avem o cotă de piaţă în volum de circa 20%. Investim însă mai mult în marketing pe toate canalele“, spune Zachary Jianglinchao. El nu a oferit alte date privind piaţa sau bugetul de marketing.
Din datele obţinute de ZF de la mai multe surse de pe piaţă, anul trecut în România s-au vândut 3,6 milioane de smartphone-uri, iar Huawei s-a apropiat într-adevăr de o cotă de 20% din livrări la nivelul lunii decembrie.