Jianglinchao, Huawei România: Creştem cu 40-50% pe telefoane şi tablete

Autor: Cristina Roşca 29.03.2018
Divizia de produse pentru consu­ma­tori a Huawei, care gestionează vân­zările de telefoane, de ta­blete şi de gadge­turi pur­tabile (brăţări, ceasuri in­te­­ligente etc.) ale gigan­tu­lui chinez, şi-a bugetat pen­tru acest an o creştere a cifrei de afaceri de 40-50%, într-un ritm chiar şi mai rapid decât anul tre­cut, când rulajul a urcat cu 30%, la 130 mil. euro. „Pentru acest an, ne-am bugetat o nouă creştere puternică, de circa 40-50%, iar după performanţa bu­nă a primelor luni din an cred că ţinta noas­tră este reali­za­bi­lă“, a de­cla­rat pentru ZF Zachary Jianglinchao, coun­­try mana­ger al Huawei Consu­mer Busi­ness Group. Dacă ţinta va fi atin­să, Huawei va ajunge la un rulaj de 200 mil. euro pe segmentul de produse pen­­tru consumatori, potri­vit calcu­le­lor ZF. Unul dintre motoarele de creştere pe care contează Huawei sunt noile modele de smartphone-uri din seria P20, lansate marţi la Paris. În România, Huawei este numărul doi pe piaţa de smartphone-uri după numărul de unităţi vândute anul trecut, după Samsung. „Avem o cotă de piaţă în volum de circa 20%. Investim însă mai mult în marketing pe toate canalele“, spune Zachary Jianglinchao. El nu a oferit alte date privind piaţa sau bugetul de marketing. Din datele obţinute de ZF de la mai multe surse de pe piaţă, anul trecut în România s-au vândut 3,6 milioane de smartphone-uri, iar Huawei s-a apropiat într-adevăr de o cotă de 20% din livrări la nivelul lunii decembrie.