Acţiunile WPP, cel mai mare grup din industria de publicitate, scad puternic după demisia şefului Martin Sorrell

Autori: Ştefan Stan , Mediafax 16.04.2018

Acţiunile WPP au scăzut luni cu peste 2,4%, după ce Martin Sorrell, şeful companiei în ultimii 33 de ani, a demisionat, ridicându-se o serie de întrebări legate de cine va conduce cel mai mare grup publicitar, într-o perioadă neagră pentru industrie. 

Martin Sorrell şi-a dat demisia din funcţia de CEO al WPP, la aproape două săptămâni după ce cea mai mare companie de publicitate din lume a dezvăluit faptul că acesta este subiectul unei anchete interne, fiind acuzat de nereguli financiare şi comportament personal nepotrivit.

Martin Sorrell, care s-a aflat la conducerea gigantului britanic în ultimii 33 de ani, şi-a dat demisia sâmbătă.

Acesta a spus că ancheta internă a pus o presiune inutilă asupra companiei şi că a decis să demisioneze "în interesul clienţilor, al acţionarilor, mari şi mici, al tuturor celorlalţi beneficiari".

WPP a mai anunţat că, între timp, ancheta a fost finalizată şi că se va considera că Sorrell a ieşit la pensie, în timp ce preşedintele Roberto Quarta a devenit CEO interimar.

O echipă de experţi independentă a fost angajată de consiliul de conducere al WPP pentru a investiga acuzaţiile, a anunţat agenţia de publicitate pe 4 aprilie.

Sorrell a transmis într-un comunicat, la momentul respectiv, că respinge "fără rezerve" orice acuzaţie de nereguli financiare.

"Presa a informat că WPP investighează o acuzaţie de nereguli financiare care mă vizează, mai specific, folosirea fondurilor companiei", a spus Sir Martin Sorrell.

"Acuzaţia este investigată de o firmă de avocatură. Resping acuzaţia fără rezerve, dar recunosc faptul că trebuie investigată de companie", a mai spus atunci Sorrell.

Sorrell, care anterior a lucrat la Saatchi & Saatchi, este cel mai mare acţionar individual la WPP, cu o cotă de aproximativ 1,4%, potrivit datelor compilate de Bloomberg.

Martin Sorrell, în vârstă de 73 de ani, a înfiinţat WPP în 1985, iar, din 1986, compania a început să furnizeze servicii de publicitate. În prezent, WPP are peste 200.000 de angajaţi, în aproximativ 3.000 de birouri în 112 ţări.