Profitul retailerului H&M s-a dublat anul trecut, însă compania a renunţat la 100 de angajaţi

Autor: Alex Ciutacu 04.05.2018

♦ Suedezii de la H & M au continuat să îşi majoreze afacerile pe piaţa locală în 2017 până la aproape 830 mil. lei, în pofida faptului că la nivel internaţional grupul întâmpină probleme.



Retailerul H&M, liderul pieţei locale de modă la nivel de brand, a înregistrat în 2017 un profit net de 27,7 milioane de lei, în creştere cu 96,4% faţă de 2016, când a obţinut un profit de 14,1 mi­lioane de lei, conform datelor de la Minis­terul de Finanţe. Pe piaţa locală compania suedeză continuă să crească, cifra de afaceri netă de anul trecut fiind în creştere cu 8,6% faţă de 2016, la 826,5 milioane de lei.

H&M a intrat în România în primăvara lui 2011 şi a acoperit cu cele peste 50 de ma­ga­zine în principal malluri şi galerii co­merciale, într-o piaţă care nu este sin­cro­ni­zată la nivel de trend cu pieţele mai dez­vol­tate din Occident, unde se discută despre o even­tuală „moarte“ a mallurilor. În Româ­nia consultanţii imobiliari vorbesc despre mal­luri aproape ca singura destinaţie de shop­ping. Ei spun că 99% din cumpărăturile de pe plan local se fac la mall.