Ce soluţii de internet au companiile într-o lume de business unde comunicarea rapidă cu clienţii este vitală, iar riscurile cibernetice sunt mai mari ca niciodată

Autor: Publicitate 14.05.2018

Astăzi, totul se petrece într-un ritm alert, iar în business trebuie să fii mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în timp real, astfel că accesarea informaţiilor de pe e-mail a devenit indispensabilă în orice domeniu de activitate, acest lucru fiind acum posibil cu uşurinţă prin intermediul smartphone-urilor şi tabletelor şi accesului la internet mobil. În aceste condiţii, mobilitatea a devenit unul dintre pilonii de bază ai procesului de transformare digitală prin care trec astăzi companiile din toate industriile.

„Accesul la informaţie în orice moment pentru angajaţii băncii, fie că este vehiculată prin mesageria electronică, fie că se află stocată pe sistemele noastre informatice şi trebuie accesată de pe device-urile mobile reprezintă principala noastră preocupare. Importanţa acestui proces face parte din strategia noastră de digitalizare, care este principalul <<trend>> de dezvoltare la care banca noastră s-a angajat susţinut în ultimi doi ani”, a punctat Radu Ionescu, Head of Systems Maintenance Department în cadrul băncii Crédit Agricole Bank România. Subsidiara locală a băncii de origine franceză are în total peste 300 de angajaţi, iar numărul este în continuă creştere. Aceştia pot utiliza doar sistemul de mesagerie electronică administrat de specialiştii IT din cadrul bănci.

„În acest caz nu vorbim doar despre core-ul tehnologic de furnizare a serviciului de e-mail, ci de un complex de soluţii tehnice la fel de importante, cum ar fi cele de securitate cibernetică, audit şi monitorizare a capacităţii, care împreună formează serviciul de mesagerie electronică”, a explicat el.

Toţi angajaţii băncii Crédit Agricole au o adresă de e-mail profesională, iar acestora li se adaugă şi căsuţe de e-mail generice, pentru relaţia cu clienţii sau care definesc diferitele departamente din interiorul băncii.

„Viziunea noastră în ceea ce priveşte relaţia cu clienţii este una <<multichannel>>, iar e-mailul este un canal de comunicare principal în această relaţie.”

Angajaţii Crédit Agricole Bank România au posibilitatea de a-şi accesa conturile de e-mail de pe toate echipamentele mobile, telefoane inteligente sau tablete, care sunt înrolate în soluţiile de securitate ale băncii.

“Pentru că <<Business is IT and IT is Business>> trebuie să ne aliniem la strategia de dezvoltare a băncii şi din acest motiv suntem deschişi noilor provocări tehnologice. Astfel, am migrat facilităţile clasice oferite de infrastructura de voce fixă către infrastructura de voce mobilă, însemnând că toţi angajaţii băncii au acces la e-mail de pe dispozitivele mobile pe care le utilizează. Datorită acestei facilităţi, dar şi a dinamicii activităţii de business, aş putea spune că accesarea emailului de pe dispozitivele mobile reprezintă principala opţiune a utilizatorilor noştri”, a precizat Radu Ionescu.

Crédit Agricole utilizează serviciile de telecomunicaţii de la operatorul de origine britanică Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil. Recent, compania a lansat o ofertă dedicată companiilor prin care acestea pot folosi aplicaţiile de business, inclusiv e-mail-ul, fără a consuma traficul de date inclus în abonament.

„Vodafone este partenerul nostru strategic pentru serviciile de comunicaţii date, voce fixă şi mobilă. Acest parteneriat a început acum cinci ani prin migrarea serviciilor de voce mobilă în portofoliul lor. Datorită serviciilor profesionale de care am beneficiat, a urmat un curs firesc migrând în scurt timp şi serviciile de comunicaţii date WAN şi telefonie fixă. Între timp, Vodafone şi-a diversificat aria de servicii, astfel încât în momentul de faţă utilizăm şi servicii de tipul SaaS şi HaaS (Software as a Service, Hardware as a Service), în special în zona de telefonie fixă sau a securităţii şi managementului device-urilor mobile”, a explicat reprezentantul băncii.

Totodată, Crédit Agricole Bank România beneficiază şi de oferta de internet nelimitat de la Vodafone România, încă de acum doi ani, când a migrat întreaga infrastructură de telefonie fixă către soluţia de Cloud PBX oferită de operatorul telecom.

„Impactul major a fost din punctul de vedere al imaginii, fiind remarcată disponibiltatea crescută a angajaţilor companiei. Ca efecte pozitive se poate subînţelege că această disponibilitate ridicată poate fi translatată către productivitate sau eficienţă, indicatori pe care îi putem regăsi în cifrele şi statisticile de business din ultimul an ale băncii.”

Oferta Vodafone privind accesul nelimitat al angajaţiilor companiilor la aplicaţii de business se adresează tuturor firmelor din România, indiferent de numărul de salariaţi şi de industrie, aceasta fiind disponibilă pentru toate tipurile de abonamente de voce şi date mobile.

Articol cu conţinut publicitar