Radiografia pieţei de francize: sute de concepte, zeci de domenii, afaceri de 3 mld. euro

Autor: Cristina Roşca 16.05.2018

Piaţa francizelor traversează o perioadă de creştere susţinută în România, iar cifra de afaceri cumulată a sistemelor de franciză a crescut de la 1,9 miliarde de euro în 2015 la aproape 3 miliarde de euro la finalul anului trecut.

Creşterea medie a fost de peste 20% în ultimii patru ani. „Creşterea pieţei francizelor din România din ultimii ani se datorează în special partenerilor francizaţi - cei care au crezut în businessurile respective şi au fost dispuşi să-şi investească banii şi energia pentru a face ca aceste businessuri să fie de succes“, afirmă Raluca Stanciu, managing partner la francize.ro, un business de consultanţă în domeniu.

Pe piaţa locală de franciză sunt peste 360 de concepte active cu un total de peste 9.800 de unităţi operate în sistem de franciză. Acest lucru înseamnă că fiecare concept are în medie 27 de unităţi, fie ele magazine, cafenele sau centre de servicii.

Mai mult de 65% din conceptele din piaţă sunt internaţionale, însă se constată o creştere şi a numărului de concepte româneşti de franciză, iar o parte dintre acestea vor fi prezente şi la forumul de la Cluj-Napoca, organizat maine de Ziarul Financiar împreună cu francize.ro.