Dovezile revoluţiei din industria auto: Unul dintre cele mai mari branduri europene de maşini a anunţat că va renunţa la motoarele diesel în Europa

Autor: Alex Ciutacu 17.05.2018

Îndepărtarea Europei de motoarele diesel prinde viteză încât compania Volvo Cars a anunţat că următorul model de sedan – S60 – pe care îl lansează nu va fi produs şi în variantă diesel ci doar în variantă electrică, potrivit Bloomberg.

Noul model de sedan S60 va fi lansat în următoarele săptămâni şi va fi primul model al Volvo fără opţiunea de diesel, a transmis compania din Gothenburg, Suedia.

Oraşul din România care îi impresionează pe americani: “Un oraş ca-n basme, parcă desprins din poveştile cu zâne”

Este OFICIAL: Încă un produs a fost SCOS de pe rafturi. Care este motivul

Cum arată cel mai scump Duster construit vreodată. FOTO

În timp ce Toyota Motor şi Nissan Motor au decis să renunţe la motoarele diesel în contextul unei cereri scăzute, motoarele diesel au reprezentat 70% din businessul Volvo în Europa anul trecut. Pentru Toyota, a reprezentat doar 10%.

„Viitorul nostru este electric şi nu vom continua să dezvoltăm o nouă generaţie de motoare diesel”, a transmis Hakan Samuelsson, CEO al Volvo. „Vom înlocui maşinile care au doar motor pe combustie internă cu versiuni hybrid pe bază de petrol ca o opţiune de tranziţie în drumul spre electrificare totală”.

Cererea pentru motoare diesel a scăzut de când compania Volkswagen a fost implicate în scandalul emisiilor care a devenit public în septembrie 2015.


Anunţul că tot mai multe oraşe şi state vest-europene se pregătesc să interzică motorizările diesel în viitor, alături de schimbarea strategiilor mai multor con­struc­tori auto au determinat ca maşinile cu propulsoare pe benzină să-şi găsească tot mai mulţi clienţi.

Potrivit datelor Asociaţiei Pro­du­cătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), maşinile de clasă mini au în­registrat o creştere de 131%, în timp ce în funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să deţină după primele două luni din 2018  52,5% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o avea în aceeaşi perioadă a lui 2017, când procentul era la 43,6%.

Dintre primele 10 mărci şi modele dintre cele mai vândute, 8 mărci şi respectiv 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie – de 52,5%.

În ceea ce priveşte autoturismele „verzi“, cu sisteme de propulsie electrice şi hi­bride, ponderea acestora continuă să creas­că, înregistrând, după primele două luni din 2018, o pondere de 2,4% din total pia­ţă. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluţia este una extrem de încurajatoare, înregistrându-se creşteri de 731,6%, sau de 8,5 ori volumul de anul trecut la cele electrice şi, respectiv, creştere de 14,1% la cele hibride, fapt ce demonstrează că există un interes important din partea clienţilor pentru această categorie de autoturisme.

În ceea ce priveşte automobilele 4x4, cu tracţiune integrală acestea reprezintă 24,8% din totalul livrărilor realizate în aceste prime două luni din 2018, pe un volum total de 4.099 unităţi, în creştere cu 26,3% faţă de 2017, avansul fiind peste media pieţei.

În total, vânzările de autovehicule noi. În primele două luni ale anului au fost vân­dute 20.566 unităţi, în creştere cu aproape 20% faţă de perioada similară a anului trecut, din care 16.539 autoturisme, în urcre cu 24% şi 4.017 autovehicule comerciale, în urcare cu 3,6%.

Topul pe mărci este condus de Dacia, cu 4.943 unităţi, urmată de Volkswagen, cu 1.933 unităţi şi Ford 1.910 unităţi.