Japonezii de la Asahi, noii proprietari ai Ursus şi Timişoreana, anunţă investiţii de 22 mil. euro

Autor: Mădălina Dediu Panaete 28.05.2018

Grupul japonez Asahi, noul acţionar al mărcilor de bere Ursus şi Timişoreana, a anunţat investiţii de 22 milioane euro în acest an în fabricile din Braşov şi Timişoara, pentru creşterea capacităţii de producţie. „Piaţa din România este pe o creştere uşoară şi cred că acest trend va continua. În plus, această piaţă se va «premiumiza» într-o perioadă destul de scurtă. Abilitatea noastră de a profita de puterea brandurilor de bază şi în acelaşi timp lansarea de noi băuturi pe categoria superioară de preţ vor fi critice pentru noi“, a declarat Paolo Lanzarotti, CEO al Asahi Breweries Europe Group. În România, compania Ursus Breweries este lider pe piaţa berii, cu o cotă de 37%. În România, singura categorie din piaţa berii unde nu suntem lideri este cea a berii super-premium, o categorie mică, dar foarte importantă, a spus directorul Asahi. În 2016, conform ultimelor date disponibile, compania Ursus Breweries, care mai are în portofoliu Ciucaş, Grolsch, Peroni, Azuga etc., a avut afaceri de 1,6 miliarde lei, cu un profit de 145 milioane lei. Japonezii au cumpărat operaţiunile, într-o tranzacţie regională, de la SABMiller.