Roxana Ionescu, NNDKP: GDPR a provocat una dintre cele mai mari campanii de mesaje spam din ultimii ani

Autor: Cristina Bellu 31.05.2018

Apropierea termenului de intrare în vigoare a noului regulament de protecţie a datelor personale şi discuţiile tot mai intense din spaţiul public în legătură cu acest subiect au avut ca efect nedorit declanşarea uneia dintre cele mai mari campanii de trimitere de mesaje nesolicitate (spam) din ultimii ani, pentru că multe companii au încercat să se asigure că vor putea trimite în continuare comunicări comerciale către utilizatorii pe care îi aveau deja în bazele de date.

„Efectul regulamentului a fost puţin neaşteptat în sensul că se zice că a generat una dintre cele mai mari campanii de spam din ultimii ani pentru că toată lumea a încercat să-şi securizeze modul în care foloseşte datele, au încercat să informeze persoanele pe care le aveau în baza de date în legătură cu schimbarea politicilor de confidenţialitate şi aşa mai departe şi acesta este rezultatul: mii de mesaje în inbox”, a declarat Roxana Ionescu, head of data protection în cadrul casei de avocatură NNDKP în emisiunea ZF Live. „Pe zona de marketing direct nivelul de conformare era destul de scăzut. De aceea multe organizaţii încearcă să-şi acopere acele lipsuri care existau.”