Cum arată noile strategii ale proprietarilor de birouri pentru a atrage chiriaşi: săli de sport, restaurante şi cafenele sau sharing de trotinete. „Cu cât ai mai multe servicii pe care le poţi oferi, cu atât mai bine. Consider că acestea contribuie cu aproximativ 40% la renegocierea unui contract”
Anunţul cu privire la construirea a cel puţin două noi clădiri în Barbu Văcărescu de către Globalworth, expansiunea din zona Grozăveşti şi demararea birourilor din Expoziţiei alături de continuarea proiectelor din Dimitrie Pompeiu „încinge“ cursa dintre proprietarii de birouri, astfel încât aceştia regândesc mixul de chiriaşi şi oferta de servicii.
„Cafenelele şi restauantele fie sunt solicitate de chiriaşi în mod expres, fie sunt un punct prin care dezvoltatorii vor să atragă viitorii chiriaşi. Orice facilitate oferită de o clădire de birouri sporeşte interesul potenţialilor chiriaşi, care la rândul lor sunt într-o competiţie acerbă de a atrage şi reţine cei mai buni angajaţi. În acest sens vedem un switch între criteriile de alegere a unui spaţiu de birouri, de la „location, location, location“ la „talent, talent, talent“, explică Mădălina Marinescu, consultant la departamentul de birouri JLL România. Ea subliniază faptul că în general toate clădirile de birouri au spaţii alocate diferitelor facilităţi, care pot ajunge până la 10% din suprafaţa închiriabilă.