Hermann Simon, expert în pricing: Când majoraţi preţul trebuie să oferiţi o valoare mai mare clienţilor, iar dacă valoarea a crescut cu 20%, trebuie să percepeţi doar 10% mai mult în preţ

Autor: Alexandra Cepăreanu 05.06.2018

„Când majoraţi preţul trebuie să oferiţi o valoare mai mare clienţilor, iar dacă valoarea a crescut cu 20%, trebuie să percepeţi doar 10% mai mult în preţ”, a spus Hermann Simon, om de afaceri şi autor, în cadrul conferinţei Schedule Overview.

Dacă vrei să profitabilitatea companiei este mai bine creşti preţurile decât volumul de vânzare, însă pentru a majora preţurile trebuie respectate câteva principii de bază, aplicabile mai ales companiilor mici şi mijlocii.

Companiile trebuie să dezvolte strategii şi preţuri diferite pentru fiecare client în parte. „Dacă am 2.000 de clienţi şi 400 de preţuri diferite, mai am nevoie de încă 1.600 de preţuri”, a spus CEO-ul companiei American Airlines, citat de Hermann Simon. 

În plus, majorarea preţurilor şi valoarea distribuită clienţilor se bazează pe cercetare şi dezvoltare, comunicare şi leadership.

„Pentru a creşte preţurile sunt necesare introducerea unor produse noi şi diferenţiatoare, schimbarea modului de gândire a clientului în legătură cu preţul şi cu valoarea pe care i-o acordă compania, dar şi abilitatea de a implementa preţuri mai mari”, a spus Hermann Simon.