Piaţa de modă din România merge contra curentului. H & M şi Zara „duduie“ local, pe când internaţional apar turbulenţe

Autor: Cristina Roşca 20.06.2018

Retailerii internaţionali de modă cresc precum Făt-Frumos în România, în timp ce la nivel internaţional se simt turbulenţe. Astfel, cei mai mari cinci jucători din piaţa locală de îmbrăcăminte, respectiv giganţii străini Inditex (proprietarul Zara), H & M, Pepco, C & A şi Peek & Cloppenburg, şi-au majorat anul trecut afacerile cu rate de creştere ce variază între 8,8% şi 96,7%. Profitul net s-a situat şi el pe un trend ascendent, România fiind o „vacă de muls“ pentru aceste businessuri care întâmpină probleme la nivel internaţional.

Ascensiunea rapidă a online-ului, stocurile uriaşe şi campaniile numeroase de reduceri care erodează vânzările sunt câteva dintre problemele întâmpinate pe plan internaţional de retaileri precum H & M şi Inditex. Pe piaţa locală însă acestea nu se resimt, România mergând contra curentului.

Pasiunea românilor pentru modă şi trenduri şi disponibilitatea lor de a investi în felul cum arată i-au determinat pe marii jucători din modă să vină pe piaţa locală. Pentru unele branduri România s-a dovedit a fi o piaţă strategică, un exemplu fiind grupul suedez H & M care a avut încă de la început pe plan local vânzări cu până la 50% mai mari decât cele din Cehia sau Polonia, pieţe cu economii mai dezvoltate şi cu salarii medii duble.

Pe segmentul de îmbrăcăminte, piaţa este dominată de branduri internaţionale precum H & M, Zara sau C & A, nume internaţionale venite direct în România. Niciun nume românesc nu-şi găseşte loc la vârful clasamentului.