Augustin Oancea, proprietarul Tinmar: Este primul an în care ne uităm şi la clienţii business, şi la rezidenţiali. Pentru a salva businessul am renunţat la unii clienţi în 2017 după criza din energie

Autor: Roxana Petrescu 03.07.2018
În 2017, Tinmar Energy a avut afaceri de 1,8 mld. lei, în scădere cu 30% şi pierderi de 29 mil. lei.

Augustin Oancea, proprietarul Tinmar Energy, un business de 1,8 mi­liarde de lei în 2017, axat mai ales pe fur­nizarea de energie, spu­ne că anul acesta stra­te­gia de creştere se ba­zea­ză atât pe seg­men­tul re­zi­denţial, cât şi pe marii clienţi co­mer­ciali, obiectivul companiei fiind de a re­câş­tiga cota de piaţă pierdută în 2017, unul dintre cei mai delicaţi ani din energie. Oancea precizează că pentru a-şi salva businessul a preferat anul trecut să renunţe la clienţi, în contextul în care energia s-a tranzacţionat pe piaţă şi la 450 de euro/MWh, faţă de o medie de 48 de euro pe MWh, creşterea de preţ neputând fi transferată clienţilor. „Având în vedere criza de anul tre­cut din sectorul energiei, stra­te­gia com­paniei a fost de a renunţa la o parte din clienţi şi de a ceda din cota de piaţă pentru a minimiza pierde­rile. Probabil că dacă nu am fi fă­cut acest lucru pierderile ar fi fost de cel puţin trei ori mai mari“, spune Oancea.