Industria retailului are nevoie de încă un milion de camionagii, în urma dezvoltării rapide a sectorului de comerţ online

Autori: Alex Ciutacu , Alexandru Nanu 03.07.2018

Retailerii se confruntă cu o criză de livrări, iar industria de transporturi  nu poate ţine pasul cu evoluţia e-commerce-ului, potrivit CNBC.

Potrivi Asociaţiei Americane de Camioane (ATA), există un deficit de 50.000 de şoferi de camion în SUA. Iar această criză afectează atât businessurile cât şi portofelele clienţilor.

Companiile se plâng cu privire la modul în care acest deficit le afectează businessurile. Între timp, costurile de livrare încep să afecteze clienţii.

Amazon a crescut recent abonamentul la serviciul Prime, de la 99 de dolari la 119 dolari pe an. Gigantul din retail spune că unul dintre factorii care stimulează această majorare de preţ este reprezentat de costurile din ce în ce mai mari de livrare.

Cu toate acestea, deficitul de şoferi nu vine doar din creşterea cererii dinspre segmentul shoppingului online. Există mai mulţi factori, spune Bob Costel, economist-şef în cadrul ATA.

„Avem problema demografică, cererea este puternică, camioanele acoperă peste 70% din transportul de marfă, media de vârstă este ridicată la nivelul profesiei şi nu avem destule femei”, spune Costello.

O altă explicaţie vine şi din faptul că meseria de camionagiu nu vine cu avantaje prea mari, încât programul de muncă este lung, iar aceştia sunt plecaţi de acasă pentru mai multe săptămâni deodată. Unii şoferi ajung chiar să doarmă în camion din cauza modului în care le este structurat programul.

Controlul asupra programului de lucru al şoferilor de tir ori camion a evoluat. Acum, există ELD-uri (Electronic Logging Devices) care urmăresc numărul de ore pe care le munceşte un şofer într-o singură zi.

O variantă pentru acest deficit este propusă de Elon Musk, care vrea să dezvolte semi-camioane complet electrice, ce ar putea schimba industria.

Goldman Sachs estimează că maşinile autonome ar putea acoperi nevoia de 25.000 de angajaţi pe lună. Însă, industria camioanelor nu este încă pregătită pentru maşini autonome.

„Camioanele fără şofer sunt la decenii distanţă”, spune Costello. „Nu aceasta este soluţia”.

ATA spune că industria are nevoie de peste 890.000 de şoferi de camion în următorul deceniu pe fondul creşterii cererii, iar industria are nevoie de o soluţie viabilă.