Topul celor mai mari brokeri imobiliari din România: liderul rămâne CBRE, dar se apropie din spate şi cei de la Jones Lang LaSalle si Colliers. Knight Frank pierde locul 2

Autor: Bogdan Alecu 10.07.2018

Cele mai mari zece companii de con­sul­tan­ţă imobi­lia­ră, jucă­torii care inter­me­dia­ză cele mai mari tran­zacţii cu spaţii şi clădiri de bi­rouri, terenuri, cen­tre comerciale, mal­luri, ha­le in­dustriale şi imobile rezi­den­ţiale, au rulat anul trecut afa­ceri de circa 220 de milioane de lei, în creş­tere cu 27% faţă de anul anterior, po­trivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.

Businessul acestora a fost susţi­nut de unul dintre cei mai efer­ves­cenţi ani pe piaţa de birouri, cu mari companii care au semnat pentru un sediu nou. Pe de altă parte, tranzacţiile cu proiecte office s-au lăsat aşteptate până în acest an, în timp ce vânzările de terenuri au accelerat.

În top, cel mai mare jucător a rămas CBRE, cu afaceri de aproape 60 de milioane de lei, în urcare cu 35% faţă de anul anterior.

„Toate departamentele noastre au înre­gistrat creştere în 2017 din punctul de vedere al portofoliului de clienţi, al numărului de oa­meni şi al veniturilor. Tendinţa este de creştere şi în 2018, după ce atât în 2016, cât şi în 2017 am fost lideri de piaţă. Suntem în creştere din punc­tul de vedere al echipelor, iar cele mai spec­tacu­loa­se evoluţii ca linii de business le înre­gis­trează departa­mentul de property ma­nage­ment şi divizia de facility management“, a spus Răzvan Iorgu, managing director al CBRE.

Pe locul secund a urcat JLL, di­rect de pe locul patru, cu un business de 37,4 mi­lioane de lei, în urcare cu aproape 50%. Anterior, pe locul doi se afla Knight Frank, care în 2017 s-a clasat pe locul cinci, în urma unei scăderi de 26% a businessului.

Cea mai mare creştere a unei companii din top trei a fost punctată de Colliers International România, de 53%, la 29 mil. lei.

Printre jucătorii nou-intraţi în top se numără Esop Consulting, companie controlată de familia Petrescu, care a intrat în top 10 direct pe locul opt, cu un business de aproape 6 milioane de lei.