Bătălia pentru Sky: Gigantul american Fox, deţinut de Rupert Murdoch, a crescut oferta de achiziţie pentru Sky la 32 mld. de dolari

Autor: Ana Obretin 11.07.2018

Bătălia pentru cea mai mare companie pay-TV din Marea Britanie reflectă modificări majore în industria de divertisment mondială. Cele mai mari grupuri de media din lume sunt angrenate într-o luptă pentru tranzacţii de mai multe zeci de miliarde de dolari, pentru a putea concura cu platformele online Netflix şi Amazon.

Fox, care deţine deja 39% din Sky şi care ar putea obţine aprobarea autorităţilor din domeniul concurenţei din Marea Britanie săptămâna aceasta, a crescut oferta de la 10,75 de lire sterline la 14 lire sterline pe acţiune.

Fox şi-a justificat creşterea ofertei prin performanţele înregistrate de Sky din decembrie 2016, inclusiv reînnoirea drepturilor de difuzare a meciurilor din Premier League.

Pentru a obţine aprobarea autorităţilor în domeniu, Fox a fost de acord să vândă postul de ştiri deţinut de Sky companiei Disney. Măsura a fost luată pentru ca Murdoch să nu deţină un control prea mare asupra media din Marea Britanie.

Disney şi Comcast sunt implicate într-o luptă separată pentru achiziţionarea companiei 21st Century Fox. Pe 20 iunie, Disney a depus o nouă ofertă de cumpărare, de 71,3 miliarde de dolari, după ce, cu o săptămâna înainte, Comcast a oferit 65 de miliarde de dolari.

În cadrul tranzacţiei, vor fi preluate studiourile de film şi televiziune Twentieth Century Fox şi cele 39% din acţiunile furnizorului de televiziune cu plată (pay-TV) British Sky Broadcasting Group - BSkyB din Marea Britanie deţinute de Rupert Murdoch.

Însă, dacă se va concretiza tranzacţia, Disney va trebui să cedeze 22 de canale de sport aparţinând grupului Fox, pentru a respecta regulile concurenţei şi a evita o creştere a tarifelor, a anunţat Departamentul de Justiţie din SUA într-un comunicat, la sfârşitul lunii iunie. Disney a precizat într-un comunicat separat că a acceptat deja această condiţie şi că va trebui să vândă canalele de sport în maximum trei luni de la finalizarea tranzacţiei cu Fox.