Ce se întâmplă cu unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Bucureşti? Firea anunţă că Podul peste Şos.Virtuţii e aproape gata, dar nu spune în ce stadiu se alfă drumul expres până A1

Autor: Nicolae Oprea 11.07.2018

Gabriela Firea a anunţat măsurile pe care le-a luat după doi ani pentru fluidizarea traficului, menţionând că proiectul „Penetraţie Ciurel” este aproape finalizat. Ediul a omis însă să spune în ce stadiu este cea mai importantă parte din acest proiect, adică drumul expres până la Autostrada 1.

„Traficul reprezintă, în momentul de faţă, cea mai serioasă problemă a Bucureştiului. Timp de 25 de ani nu s-a făcut aproape nimic pentru a se contracara efectul creşterii exponenţiale a numărului de vehicule care circulă în Capitală. De aceea, în primii doi ani de mandat ne-am concentrat eforturile în această direcţie, proiectele legate de trafic fiind, alături de cele din sănătate, prioritare pentru Primăria Capitalei, fapt reflectat şi în modul de alcătuire a bugetului Municipalităţii. Reînnoim parcul RATB cu 400 de autobuze noi, ultramoderne, am finalizat obiective de infrastructură foarte importante, care stagnau de ani de zile”, a precizat, miercuri, Gabriela Firea, prin intermediul unui comunicat de presă.

Printre măsurile pe care Gabriela Firea a afirmat că le-a luat pentru fluidizarea traficului se numără şi construirea Podului hobanat peste Şoseaua Virtuţii din Capitală, despre care spune că este finalizat în proporţie de 85,5%.

Podul de la Ciurel face parte însă dintr-un proiect mult mai amplu, respectiv „Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti Piteşti”, compus din două părţi.

Prima este construirea podului peste Şoseaua Virtuţii şi peste Dâmboviţa, iar a doua parte ar trebui să fie un drum expres care să ajungă până la Autostrada Bucureşti – Piteşti, ca o alternativă importantă pentru Bulevardul Iuliu Maniu. Practic, construcţia singulară a podului, fără cea mai importantă parte a proiectului, adică drumul expres, nu ar ajuta la fluidizarea traficului. Podul, fără acel drum expres în continuitate, ar prelua toate maşinile de pe Splai şi le-ar bloca pe Şoseaua Virtuţii.

Agenţia MEDIAFAX a făcut o solicitare către Primăria Capitalei privind termenele şi stadiul de construire a drumului expres, însă, până la ora transmiterii acestei ştiri, Municipalitatea nu a oferit un răspuns.

Ultimele precizări ale instituţiei legate de acest proiect au fost făcute în aprilie 2018, atunci când Primăria Capitalei a anunţat că întregul proiect va fi reviziut, fără să preconizeze însă şi o dată la care va fi finalizat.

„La nivelul PMB s-a constituit un grup de lucru care a revizuit întregul proiect, plătile restante către constructor au fost efectuate şi s-au prevăzut bani în buget pentru ca lucrările să poată continua. Proiectul iniţial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de reţele edilitare care trebuiau deviate pentru ca lucrările să poată continua (…) Astfel, în urma grupului de lucru format la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti cu reprezentanţi ai proiectantului şi reprezentanţi ai Primăriei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu în imediata vecinătate, minim invaziv în privinţa exproprierilor şi implicit a costurilor acestora”, se arată în comunicatul Primăriei Capitalei din aprilie.

Proiectul drumului expres prevede inclusiv exproprieri, însă instituţia condusă de Gabriela Firea nu a menţionat până în prezent dacă au fost demarate aceste proceduri.