Interviu exclusiv cu noii şefi ai operaţiunilor Orange pentru Europa. Grupul Orange: Vom fi pragmatici în expansiunea pe fix din România. „Vom investi în propria reţea, suntem gata şi de achiziţii, dar credem că o investiţie în comun alături de rivali ar avea foarte mult sens.“

Autor: Adrian Seceleanu 12.07.2018

Grupul francez Orange, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa globală de telecom, îşi va calcula „foarte prag­matic“ paşii pe care îi va face în direcţia expansiunii pe piaţa de servicii de comunicaţii fixe din România, unde principala provocare pentru perioada următoare a opera­to­rului lider pe segmentul de telefonie mobilă o reprezintă absenţa unei infrastructuri proprii de comunicaţii fixe, necesară pentru a oferi pachete de servicii convergente fix-mobil.

„Suntem foarte pragmatici, există diferite căi de a merge către convergenţă“, a declarat Ramon Fernandez, director general adjunct, director financiar şi de performanţă şi director pen­tru operaţiunile din Europa al grupului Orange. „Ofertele convergente reprezintă o ten­dinţă şi în România, dar sigur că încă ne aflăm la început din punctul de vedere al adopţiei“

Piaţa de telecom va trece prin schimbări semnificative odată ce va migra puternic spre pachetele fix-mobil, astfel că Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) ar trebui să facă o analiză şi să vadă în ce măsură lipsa de reglementări din piaţa fixă nu ar trebui să fie revizuită, a afirmat Jean-Marc Vignolles, directorul operaţional al grupului Orange pentru regiunea Europa, menţionând însă explicit şi intenţia operatorului de a investi în reţele fixe. „Credem că o analiză de piaţă ar trebuie să fie realizată şi unele reglementări ar trebui să fie introduse sau reintroduse, având în vedere această imagine completă asupra pieţei. În contextul în care intenţionăm să investim şi în fix, într-o infrastructură modernă care să permită furnizarea de servicii de internet de mare viteză, aşa cum am făcut-o pe piaţa de telefonie mobilă până acum, există o perioadă de tranziţie în care avem nevoie să funcţionăm pe o reţea existentă.“

Dincolo de accesul la reţelele fixe ale altor jucători fie pe baza unor reguli emise de ANCOM, fie pe baza unor contracte comer­ciale, alte opţiuni sunt şi investiţiile în comun alături de alţi jucători, dar şi achiziţiile.

„Există desigur capacitatea de a ne extinde organic, investind în propria noastră reţea, avem parteneriate - precum cel cu Telekom, şi mai există şi alte modalităţi, care nu sunt de creştere organică (achiziţii - n. red.), care sunt parte a opţiunilor pe care grupul Orange le ia în considerare“, a spus Fernandez.