Producătorul de material rulant Softronic din Craiova a trimis primele două locomotive electrice către transportatorul feroviar din Suedia. În acest timp, pe calea ferată din România se circulă cu o medie de 30 de kilometri pe oră
♦ Compania nu a vândut nicio locomotivă către operatorii feroviari de stat, deşi aceştia au locomotive şi vagoane vechi.
Softronic din Craiova, singura fabrică producătoare de rame şi locomotive electrice din Europa de Est, controlată de patru antreprenori români, a produs şi livrat primele două locomotive electrice către operatorul feroviar de marfă Green Cargo din Suedia, cu care a câştigat anul trecut un contract pentru doi ani, cu posibilitatea de extindere până la zece ani.
„Până acum am produs trei locomotive, am trimis în Suedia două locomotive, pentru testarea lor de către Green Cargo. Până la final de an vom produce în total şase-şapte locomotive. Aşteptăm o creştere a afacerilor, în fiecare an încercăm să producem mai mult“, a spus pentru ZF Radu Zlatian, directorul de comunicare al Softronic. Tot în prima parte a acestui an, compania a livrat o locomotivă către Deutsche Bahn Cargo. Anul trecut, Softronic avea un contract şi cu operatorul feroviar privat LTE din Austria.