Cum s-a prăbuşit profitul uneia dintre cele mai cunoscute companii din România: Am pierdut o jumătate din venituri pentru că am renunţat deliberat la telefoanele ieftine

Autor: Adrian Seceleanu 22.07.2018

♦ În 2018 compania din Braşov mizează pe o stabilizare a veniturilor la nivelul din 2017, afirmă Lucian Peticilă.



Scăderea abruptă a cifrei de afa­ceri a companiei Visual Fan (Allview) din Bra­şov, de la 306 mil. lei în 2016 la 157 mil. lei în 2017, a fost provo­ca­tă în principal de decizia com­paniei de a ieşi de pe seg­mentul smart­phone-uri­lor ieftine, care se vin­deau în cantităţi sem­ni­fica­tive şi care aveau o contribu­ţie ma­joră la venituri, dar care nu mai co­res­pundeau cu am­bi­ţi­ile fir­mei de a se afirma în noi seg­men­te, cu produse de o calitate mai bună.

„Decizia noastră a fost să nu mai producem smartphone-uri din gama entry, cu display-uri sub 5 inchi, care nu le ofereau clienţilor cea mai bună experienţă de utilizare. Am renunţat la acest segment ştiind că această decizie va aea un efect imediat: scăderea vân­ză­ri­lor prin intermediul opera­to­ri­lor de te­le­fonie mobilă. Dar pe termen lung cred că vom avea de câştigat“, a expli­cat pentru ZF Lucian Peticilă, director general şi proprietar al Visual Fan.

Corecţia înregistrată de businessul companiei anul trecut a fost determinată, admite Peticilă, şi de „concurenţa puternică a multitudinii brandurilor noi apărute pe piaţă“.

Compania din Braşov se va concentra în continuare pe dezvoltarea de noi produse precum asistentul vocal AVI - care să o ajute să se diferenţieze pe piaţă, fără a renunţa la telefoane şi tablete ci orientându-se spre o categorie superioară de produse, au adăugat reprezentanţii companiei.