Chinezii de la HNA Group renunţă la visul de a construi un imperiu în industria ospitalităţii şi vinde lanţul de hoteluri Radisson

Autor: Alex Ciutacu 10.08.2018

Până la sfârşitul anului trecut, HNA Group era unul dintre cei mai mari acotri din industria globală a ospitalităţii. Ce a început în 2013 cu o investiţie în grupul spaniol NH Hotel Group s-a extins rapid înspre participaţii majore în companiile din spatele unor nume precum Hilton, Rezidor şi Carlson, potrivit Bloomberg.

Însă planul ambiţios al conglomeratului chinez s-a împotmolit mai repede decât a reuşit să facă achiziţii. Doar anul acesta, HNA şi-a vândut deja participaţia în Hilton Worldwide Holdings pentru suma totală de 8,5 miliarde de dolari şi a început să îşi vândă participaţia în grupul spaniol NH către grupul Thai.

Vânzarea ultimului lanţ de hoteluri pe care îl deţine – Radisson, lanţul operat anterior sub brandurile Rezidor şi Carlson – a fost confirmată astăzi.

Ascensiunea şi declinul HNA în industria hotelieră arată cât de repede s-au schimbat ambiţiile companiei faţă de anii în care îşi aduna imperiul achiziţionând frenetic de la participaţii în Deutsche Bank şi până la zgârie-nori în Manhattan.

Vânzarea Radisson face parte dintr-un plan amplu de reducere a costurilor. Conglomeratul a vândut deja active în valoare de aproape 17 miliarde de dolari de la începutul anului, în încercarea de a reduce una dintre cele mai mari datorii corporate din lume.

HNA va opera în continuare o serie de hoteluri sub brandurile Tang şi Tangla, însă acestea sunt situate în special în China.

În cadrul celei mai recente vânzări, HNA şi-a dat acordul pentru vânzarea holding-urilor Radisson Hospitality şi Radisson Holdings către Jin Jiang International Holding, care este controlat de guvernul din Shanghai şi care deţine 12% din grupul francez Accor.

Deşi valoarea tranzacţiei nu a fost anunţată, Bloomberg a scris la începutul lunii că s-ar putea ridica la cel puţin 2 miliarde de dolari.

Tranzacţia va transforma Jin Jiang în a şaptea cea mai mare companie hotelieră din lume, cu circa 344.000 de camere.