Google România: Problema dezvoltării unei afaceri tech în România nu mai sunt fondurile, ci curajul de a risca începerea unui business

Autor: Ioana Nita 10.10.2018

♦ Gigantul american a lansat ieri trei ateliere digitale pentru programatori în cadrul Universităţii Bucureşti (Facultatea de Matematică-Informatică), Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca şi al Universităţii Politehnice din Timişoara.



Google, parte a grupului Alphabet, cel mai mare ju­cător din industria online din lume, a investit în ultimii doi ani în înfiinţarea de ateliere digitale în cadrul universităţilor din Ro­mânia, acestea fiind dedicate domenilor de marketing digital şi tehnologie, în condiţiile în care în prezent problema fun­damentală pentru începerea unui business nu mai este legată de finanţare, ci de lipsa curajului de a risca, neexistând sufi­cient sprijin şi mentorat adecvat.

„În momentul de faţă problema înfiin­ţării unui start-up nu mai ţine de partea de finanţare fiindcă, spre deosebire de acum 5-10 ani, sunt foarte multe fonduri de investiţii, business angels şi fonduri de la guvern. Există oportunităţi de creare de start-up-uri, iar în zona de tehnologie com­paniile sunt exportabile – trebuie să vin­dem noi în străinătate, nu în sensul invers“, a declarat pentru ZF Elisabeta Moraru, country manager la Google pentru România.