Tal Lahav, SIXT Group România: parcul auto din România este învechit, majoritatea maşinilor sunt diesel şi nu mergem în direcţia bună. Trebuie să susţinem vânzările de maşini produse local
Tal Lahav, managerul care conduce grupul Sixt pe piaţa locală, grup cu activităţi în rent-a-car, leasing operaţional, service, vânzări de maşini noi şi la mâna a doua, consideră că, deşi decalajul dintre România şi ţările din vestul Europei s-a mai redus din punct de vedere al industriei auto, piaţa locală rămâne un mare importator de maşini vechi.
„Potenţialul României este foarte mare, vedem că numărul e turişti creşte, piaţa de leasing se dezvoltă şi ea, numărul de maşini per capita este mare, însă avem unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Practic, nu există nicio barieră în a aduce maşini vechi, poluarea este foarte mare şi nu mergem în direcţia bună. În acelaşi timp, producem maşini în România şi le trimitem peste graniţă”, a spus Tal Lahav, CEO, SIXT Group România în cadrul evenimentului ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019.
Ce a mai spus managerul:
România nu are o infrastructură dezvoltate, există o puternică instabilitate fiscală şi legislativă.
România a a avut una dintre cele mai bune evoluţii din UE la capitolul creştere economică, iar majoritatea acestei creşteri a venit din consum. Şi la consum a intrat şi vânzările de automobile.
Însă, producţia merge la export.
Trebuie să găsim o modalitate prin care această creştere a producţiei să ajungă şi pe piaţa locală, ca produsele făcute aici să fie cumpărate de români.
Cred că în România există potenţial pentru creştere economică sustenabilă în următorul deceniu, însă lucrurile trebuie să se întâmple mai repede.
Parcul auto local este de peste 8 milioane , majoritatea vechi şi diesel. Nu mergem în direcţia bună.