Familia Schwarz din Germania, proprietarul Kaufland şi Lidl, cu afaceri globale de peste 100 mld. euro, controlează 20% din retailul alimentar românesc

Autor: Cristina Roşca 16.05.2019

Grupul Schwarz din Germania, care deţine în portofoliu lanţul de hiper­marketuri cu preţuri mici Kaufland şi discounterul Lidl, a obţinut în 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, în creştere cu 7,4%.



Grupul Schwarz din Germania, care deţine în portofoliu lanţul de hiper­marketuri cu preţuri mici Kaufland şi discounterul Lidl, a obţinut în 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, în creştere cu 7,4%.

Gigantul a de­păşit anul trecut pentru prima dată pragul de 100 mld. euro afaceri.

Piaţa din România a contribuit cu circa 4% la cifra de afaceri totală a grupului în condiţiile în care Kaufland a ajuns anul trecut la 11 miliarde de lei (2,4 mld. euro), iar Lidl s-a apropiat de 8 miliarde de lei (1,7 mld. euro), conform estimărilor ZF.

Din calculele ZF, familia Schwarz, care deţine Kaufland şi Lidl, a ajuns la o cotă de piaţă de peste 20% în co­merţul alimentar din România.

În 2008, ultimul an de boom eco­nomic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7%. Atunci Lidl încă nu intrase pe pia­ţă, iar Kaufland nu era încă lider.

Nemţii au venit iniţial cu Kaufland în 2005, iar şase ani mai târziu au adus şi lanţul de discount Lidl.

La nivel mon­dial Lidl are 12.100 de magazine pe 30 de pieţe, iar doar anul trecut au fost inaugurate 400 de unităţi.