Ce planuri are grupul austriac XXXLutz pe piaţa mobilei după preluarea magazinelor Kika

Autor: Mădălina Dediu Panaete 03.06.2019

XXXLutz, retailer austriac de mo­bi­lă şi decoraţiuni cu afaceri anuale de 4,4 miliarde de euro, va transforma magazinele Kika cum­părate de la grupul austriac Signa în uni­tăţi sub brandul premium XXXLutz, ime­diat ce va primi acordul de la Consiliul Concurenţei.

„După primirea aprobării (Direcţiei Generale a Concurenţei - n.red.) vom începe lucrările de rebran­ding pentru a aduce maga­zinele nou achiziţionate la stan­dardele obişnuite pentru magazinele XXXLutz. (...) Brandul XXXLutz oferă soluţii de amenajare pre­mium“, a spus Patricia Alexandra Novanc, directorul de marketing al Mömax, companie care admi­nis­trează singurul magazin al grupului austriac XXXLutz pe plan local, şi anume, mömax din Timişoara.

Compania a avut în 2018 o cifră de afaceri de 30,7 milioane de lei (6,5 mil. euro), arată datele de la Ministerul de Finanţe.

XXXLutz va concura, după ce va înlocui sigla Kika, direct cu re­tai­lerul suedez IKEA, care va des­chide în perioada următoare un magazin în zona Pallady din Capitală. Aici, Kika are deja o unitate operaţională.

Sub brandul Kika mai funcţio­nează în prezent un magazin şi în zona Militari din Capitală, pe când IKEA are pe plan local o unitate în cartierul Băneasa din nordul Bucureştiului.

Kika are 22 de magazine în Cehia, Slovacia, Ungaria şi România care vor fi preluate de XXXLutz.