Pariul pe produse româneşti. Florian Iovan şi Andreea Costache, tată şi fiică, vor să ducă la export brandul de textile deFlorian din fabrica din Baloteşti

Autor: Georgiana Mihalache 19.06.2019

„Cred că trebuie să te uiţi în jur şi să vezi ce oportunităţi ai acolo unde alţii nu le văd.”



Antreprenorul Florian Iovan, specia­lizat în chimia textilă, a creat în urmă cu aproape 30 de ani brandul deFlorian, pornind de la experienţa sa în domeniul ţesăturilor. În prezent realizează într-o fabrică din Baloteşti (jud. Ilfov) lavete, lenjerii de pat sau pânze pentru costumele populare fabricate în România şi vrea să se dezvolte într-o industrie marcată de închideri de fabrici şi lipsa forţei de muncă.

Alături de fondatorul companiei Tottex, care operează brandul deFlorian, a venit şi fiica sa, Andreea Costache, pe partea de branding, iar de business se ocupă şi soţia antreprenorului, fiind o afacere de familie.

„Ce m-a făcut să mă întorc spre lumea ţesăturilor a fost faptul că toată lumea căuta pânză topită folosită în costumul popular românesc şi există o piaţă destul de serioasă în România. Problema este segmentarea, sunt mulţi oameni care vor, dar în cantităţi mici. Am văzut că există o nişă care trebuie ocupată, a mai venit şi fiica mea alături de mine”, a povestit pentru ZF antre­prenorul Florian Iovan.