Parteneriatul în business devine atrăgător pentru companiile româneşti care se asociază pentru a-şi creşte vizibilitatea şi vânzările
Retailerul de bricolaj Brico Depot şi lanţul de cafenele 5 to Go, restaurantele fast-food Subway şi benzinăriile Petrom, compania de curierat Fan Courier şi retailerul de carburant OMV, compania de telecomunicaţii Telekom şi compania aeriană low-cost Blue Air şi Petrom alături de retailerul francez Auchan: acestea sunt parteneriatele pe care ZF le-a identificat în businessul românesc şi care au fost conturate în ultimii ani.
În primii ani de capitalism, companiile româneşti, cu preponderenţă afacerile antreprenoriale, au refuzat să încheie parteneriate şi asocieri invocând perioada de dinainte de ’89 în care nu exista iniţiativă privată în business. Amintirea cooperativelor îi determina pe mulţi antreprenori şi executivi să prefere să se dezvolte independent, cu forţe proprii. În ultimii ani însă, după modelul din vest, şi pe piaţa locală au început să apară primele asocieri, iniţial între jucători străini, iar mai nou între firme locale şi internaţionale.
Reţeaua de cafenele 5 to go, franciză dezvoltată de Radu Savopol şi Lucian Bădilă începând cu 2015 şi care a ajuns deja la peste 100 de unităţi, a semnat recent un parteneriat cu retailerul francez de bricolaj Brico Depot. O primă cafenea a fost deschisă de doi francizaţi în magazinul Brico Depot Băneasa, iar oficialii 5 to go spun că vor să continue dezvoltarea pentru a acoperi toate cele 34 unităţi ale partenerului.