Consumul privat creşte, însă ritmul se temperează faţă de lunile anterioare. La nivelul Uniunii Europene, România conduce plutonul ţărilor cu cele mai mari creşteri ale cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul. Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a urcat primele 10 luni din 2019 cu 7,1%

Autor: Răzvan Botea 06.12.2019

Vânzările de alimente au un plus de 5,4%, vânzările de carburanţi cresc cu mai bine de 7%, dar motorul principal rămân produsele nealimentare.

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a urcat în primele zece luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018 cu 7,1%, avansul fiind impulsionat de vânzările de produse nealimentare, care au consemnat o creştere de 8,5% în perioada ianuarie-octombrie a acestui an, prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS).

„Conform datelor oficiale, piaţa de electro-It în care Altex activează este în creştere faţă de anul trecut şi estimăm o evoluţie pozitivă şi pentru anul 2020. În plus, creşterea înregistrată de Altex în acest segment este cu mult peste media pieţei, iar principalele categorii de produse care au contribuit au fost telefoanele mobile, electrocasnicele mari (frigidere, maşini de spălat), electrocasnicele mici (cuptoare cu microunde, aspiratoare)“, a  declarat pentru ZF Edvin Abdulachim, directorul comercial al Altex România, unul dintre cei mai mari retaileri din piaţa locală electro-it.