Tudor Furir, importatorul Pernod Ricard: Va fi un an dificil, însă vor fi oportunităţi de creştere pentru companiile solide financiar

Autor: Florentina Niţu 23.06.2020

♦ Pernod Ricard, unul dintre cei mai mari importatori de băuturi alcoolice din România, a înregistrat o scădere de 40% a vânzărilor în timpul stării de urgenţă, din cauza închiderii canalului HoReCa.

Pernod Ricard România, filiala locală a grupului francez cu acelaşi nume, unul dintre cei mai mari importatori de bău­turi alcoolice din România, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 201 mil. lei (42.000 eu­ro), în creştere cu 15% faţă de anul precedent, însă pentru 2020 estimează o scădere a veniturilor la nivelul din 2018, decelerare produsă de pan­demia de COVID-19. De altfel, profitul s-a înjumătăţit, de la 2,9 mil. lei în 2018 la 1,4 mil. lei în 2019.

„Businessul a scăzut cu aproape 40% în perioada stării de urgenţă, în mare parte din cauza închiderii totale a canalului HoReCa. Retailul a avut o scădere de 25% în aprilie, iar mai a fost la nivelul anului trecut. Cele mai afectate au fost brandurile super premium, precum Chivas, Martell, Mumm. Avem o presiune mare pe cash, deoarece nu am încasat nimic de la distribuitori de mai bine de două luni“, a spus Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.