Românii cheltuie peste 300 mil. euro pe produse bio. Vânzările cresc de două ori mai repede decât cele de bunuri non-bio, dar baza de pornire e mică. Există categorii de produse unde segmentul bio are o poziţie mai puternică, cum e cazul laptelui sau al fructelor şi legumelor, dar sunt multe altele unde e aproape inexistent
Autor:
Cristina Roşca
09.06.2021
Produsele bio au, după primele patru luni din 2021, o cotă de piaţă de 1,5% în piaţa de bunuri de larg consum, ponderea lor fiind relativ constantă ţinând cont de baza mică de pornire.
Totuşi, ritmul de creştere al vânzărilor e de 11% în perioada ianuarie-aprilie 2021 versus aceleaşi luni ale anului trecut. Mai exact, viteza de creştere a vânzărilor de astfel de produse e de două ori mai rapidă decât a articolelor non-bio care postează un ritm de creştere de 5%, conform unui raport al companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.
„La începutul acestui an, versus aceleaşi luni din 2020, produsele BIO îşi menţin dinamica dublă faţă de produsele standard, dar păstrează o importanţă relativ constantă”, spun analiştii RetailZoom.