Românii cheltuie peste 300 mil. euro pe produse bio. Vânzările cresc de două ori mai repede decât cele de bunuri non-bio, dar baza de pornire e mică. Există categorii de produse unde segmentul bio are o poziţie mai puternică, cum e cazul laptelui sau al fructelor şi legumelor, dar sunt multe altele unde e aproape inexistent

Autor: Cristina Roşca 09.06.2021

Produsele bio au, după primele patru luni din 2021, o cotă de piaţă de 1,5% în piaţa de bunuri de larg consum, ponderea lor fiind relativ constantă ţinând cont de baza mică de pornire.

Totuşi, ritmul de creştere al vânzărilor e de 11% în perioada ianuarie-aprilie 2021 versus aceleaşi luni ale anului trecut. Mai exact, vi­teza de creştere a vânzărilor de astfel de produse e de două ori mai rapidă decât a articolelor non-bio care postează un ritm de creştere de 5%, conform unui raport al compa­niei de cercetare de piaţă RetailZoom.

„La începutul acestui an, versus aceleaşi luni din 2020, produsele BIO îşi menţin dinamica dublă faţă de produsele standard, dar păstrează o importanţă relativ constantă”, spun analiştii RetailZoom.