Ford Puma depăşeşte Dacia Duster în S1/2021, iar ambele SUV-uri rămân în Top 5 la nivel european
Segmentul SUV-urilor mici a continuat să urce puternic în prima jumătate a lui 2021, cu un avans de 40% pe o piaţă auto europeană care a crescut cu 26%, ceea ce a majorat cota de piaţă la 18%, devenind al doilea cel mai mare segment al pieţei, potrivit datelor left-lane.com pe baza cifrelor Jato Dynamics. Raportat la cifrele din 2019, segmentul SUV-urilor mici a înregistrat în S1/2021 un declin de 7% pe o piaţă cu 22% mai mică.
Toate modelele din top zece au înregistrat creşteri de cel puţin două cifre, însă cele mai mari au fost punctate de Ford Puma, care în S1 a urcat cu 130% faţă de perioada similară din 2020, la peste 83.000 de maşini. Creşterea puternică vine în condiţiile în care în primăvara din 2021 uzina de la Craiova a fost oprită timp de aproape două luni. Pe de altă parte, şi în primul semestru din acest an uzina a avut zile fără producţie sau cu producţie mai redusă din cauza crizei microcipurilor care a afectat întreaga industrie auto. Mai mult, dacă în S1 2020 Puma era abia pe locul al optulea, acum a urcat pe locul patru, depăşind inclusiv modelul Dacia Duster produs tot în România. Duster s-a clasat pe locul al cincilea în S1 2021 cu vânzări de aproape 74.000 de unităţi, în creştere cu 28% faţă de perioada din 2020. Pe de altă parte, Duster deja se află la finalul unui ciclu de 4 ani de la lansare, iar în luna septembrie a acestui an Grupul Renault lansează faceliftul celei de-a doua generaţii.