Comerţul tradiţional e pe cale de dispariţie în mediul urban: Mai sunt doar 18.000 de magazine, cu 31% mai puţine ca în 2017. În Bucureşti le găseşti cel mai greu, dar au cele mai mari vânzări

Autor: Cristina Roşca 08.11.2021

♦ Expansiunea comerţului modern şi-a pus amprenta asupra universului tradiţional în ultimii ani, mai ales în mediul urban, unde reţelele internaţionale s-au extins cel mai alert ♦ În medie, la nivel naţional densitatea comerţului tradiţional a ajuns la doar două magazine la 1.000 de locuitori din zona urbană a României.

În mediul urban din România mai există astăzi doar 18.000 de chioşcuri, magazine alimentare mici şi mari, brutării sau patiserii, mai exact acele unităţi care alcătuiesc comerţul tradiţional. Numărul lor a scăzut cu peste 30% în perioada 2017-2021, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Market Vector.

„Expansiunea comerţului modern şi pandemia de COVID-19 au redus universul tradiţional (comerţ şi HoReCa) cu 21% din 2017. Cel mai puternic, impactul a fost resimţit de comerţul tradiţional, unde numărul de magazine a scăzut cu 31%“, spune Simona Stoica, client service director CEE pentru Market Vector.