De ce la poliţiele Casco preţul reparaţiilor ajunge triplu faţă de o reparaţie fără Casco? Omniasig: Un asigurător nu poate interveni în politicile comerciale şi de aprovizionare piese din cadrul pieţei service-urilor auto

Autor: Mircea Nica 18.11.2021

♦ Preţurile pot să difere în funcţie de furnizorul de piese, de calitatea pieselor, originale sau after-market, şi în funcţie de capacitatea unui service de a negocia preţul de achiziţie pentru astfel de piese, susţine Omniasig.

Piaţa asigurărilor auto din Româ­nia, un segment dominant al indus­tri­ei, ta­to­nează un subiect important timp de mai mulţi ani, acela al des­pă­gu­birilor plătite de asgurători. În ca­zul poliţelor Casco, prin care com­pa­niile de asigu­rări au, de regulă, cola­bo­rări cu unită­ţi­le reparatoa­re, pre­ţul re­paraţiilor ajunge să fie de trei ori mai mare decât dacă un indi­vid, fără asi­gurare Casco, face repa­ra­ţia separat.

ZF a prezentat pe 8 noiembrie 2021 un caz real al unui client Omni­asig, care de­ţine o poliţă Casco. Per­soa­na a fost pusă în situaţia de a-şi re­pa­ra par­bri­zul fisurat al unui auto­tu­rism mar­ca Ford Fiesta pe asigurarea Casco emi­să de Om­ni­asig. După ce par­brizul a fost înlocuit la re­prezen­tan­ţa Ford, uni­tate cu care asi­gu­ră­to­rul colabo­rea­ză, plata efectuată de că­tre Omniasig către unitatea repara­toa­re a fost de 5.400 lei, în condiţiile în care, la o cău­tare pe internet, preţul unui par­briz pen­tru această maşină ajun­gea la cel mult 1.500 lei, cu tot cu manoperă.