Agenţiile de turism se aşteaptă la o creştere a preţurilor vacanţelor: „Suprapunerea de evenimente va avea un cost pe care clientul îl va suporta“. Piaţa rusească şi cea ucraineană reprezintă două surse importante pentru destinaţiile turistice europene, iar lipsa turiştilor din aceste ţări ar putea influenţa preţul vacanţelor atât anul acesta, cât şi anul viitor

Autor: Miruna Diaconu 14.03.2022

♦ Clienţii aşteaptă oferte la preţuri mai bune din destinaţiile frecventate anterior de ruşi şi ucraineni, agenţiile de turism spun că preţul va merge doar în sus.

Agenţiile de turism se aşteaptă la o creştere a preţurilor vacanţelor, având în vedere că efectele pandemiei încă se resimt în rândul hotelurilor şi companiilor aeriene din Europa, iar izbucnirea conflictului din Ucraina pune o şi mai mare presiune pe bugetul acestora.

„După doi ani de pandemie în care s-au chinuit, au închis, au dat afară, odată cu creşterea cererii, au crescut şi preţurile pentru că trebuie să acopere nişte cheltuieli. Cineva trebuie să plătească de pe urma pandemiei. Piaţa rusească e una destul de mare şi să nu îţi vină marea majoritate a turiştilor înseamnă ine­vitabil scăderea vân­zărilor, trebuie să iei de undeva banii aceia. Părerea mea este că preţurile vor creşte. Se redefineşte o nouă nor­malitate, supra­pu­nerea de evenimente va avea un cost pe care clientul îl va suporta“, spune Florin Ţâncu, director general al agenţiei de turism Weco Travel.