Dezvoltatorii imobiliari: Bucureştiul trebuie să se dezvolte pe orizontală, dar are nevoie de infrastructură. Lipsa infrastructurii şi a unui transport în comun performant a dus la creşterea densităţii Bucureştiului, în ciuda faptului că oraşul nu are graniţe naturale care să îi oprească expansiunea cum este cazul Clujului

Autor: Bogdan Alecu 13.04.2022

„Bucureşti este unul dintre cele mai dense oraşe din Europa. Şi este un paradox, pentru că nu are limite naturale să se dezvolte pe orizontală. Problema este infrastructura. Pe măsură ce ea se rezolvă, Bucureştiul se va dezvolta pe model occidental, cu o zonă centrală şi comunităţi satelit“, a spus Leonidas Anastasopoulos, managing partner, Alesonor în cadrul conferinţei ZF Tendinţe în piaţa rezidenţială 2022 realizată de ZF alături de One United Properties, Vantage Towers, Nordis Group, Akcent Development, Alesonor, Theda Mar, Atria Urban Resort, Gran Via, Elco, SVN România şi Evergent.

În prezent toate intrările în Bucureşti sunt supraaglomerate de trafic, iar lipsa benzilor unice, a tramvaielor moderne şi a linilor acestora extrem de uzate fac ca şi transportul în comun să fie unul supraaglomerat şi ineficient. Mai mult, în timp ce până şi capitalele europene din proximitate au mizat pe investiţii masive în transport feroviar – tren, metrou şi tramvai, în România orice investiţie nouă a durat chiar şi de trei ori termenul iniţial – cum este cazul metroului din Drumul Taberei.