INTERVIU. Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România: Vrem să ne întoarcem la obiceiul bun de a avea creşteri anuale de peste 10%. Anul 2022 se anunţă a fi în linie cu acest obiectiv

Autor: Cristina Roşca 05.08.2022

♦ În trei din ultimii cinci ani, comerciantul a postat creşteri de business de două cifre l Metro Cash & Carry România a obţinut anul trecut afaceri de 7,3 mld. lei, cu 19% mai mari decât în 2020 ♦ Este cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern şi este un avans like for like, dat fiind că grupul nu a deschis magazine noi în 2021 ♦ Metro este activ pe segmentul cash & carry, adică se adresează companiilor, nu clienţilor finali, având local o reţea de 30 de magazine.

Businessul comerciantului ger­man Metro Cash & Carry în România se află de cinci ani pe un trend ascendent, după o perioadă de suişuri şi co­borâşuri ce a început încă din 2009, odată cu izbucni­rea crizei financiare. Însă, în perioada 2017-2021, cifra de afaceri a crescut cumulat cu 55%, fără ca reţeaua să se extindă cu noi unităţi offline. În schimb, în această perioadă, Metro a mizat pe online şi pe digitalizarea afacerii, pe dez­voltarea francizei LaDoiPaşi şi pe întărirea logisticii.

„Metro a crescut în ciuda restrângerii activităţii din comerţul tradiţional şi a im­pactului pandemiei asupra HoReCa. Am mi­zat pe preţuri competitive, pe dis­poni­bili­tatea mărfii la raft şi pe servicii digitale, şi asta a contat, primele două argumente fiind tot mai relevante în ultimii ani marcaţi de pandemie şi de probleme pe lanţul de apro­vizionare. Acum, după criza sanitară, ne confruntăm cu o situaţie regională dificilă atât macroeconomic, cât şi geopolitic“, spune Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România.

Compania e activă pe segmentul cash & carry, ceea ce înseamnă că se adre­sează firmelor, nu consumatorilor finali. Princi­palele categorii de clienţi ai Metro sunt revânzătorii (actorii din comerţul tra­di­ţional) şi jucătorii HoReCa. Un al treilea segment, deşi minoritar, îl reprezintă restul  firmelor grupate de Metro sub sintagma „servicii, companii, birouri“.