După cinci ani apar datele complete privind experimentul Vodafone cu serviciul de plăţi de pe telefonul mobil M-Pesa
♦ Compania care a gestionat serviciul de plăţi lansat în martie 2014 şi închis la 1 decembrie 2017 a cumulat pierderi de aproape 50 mil. lei.
După cinci de la închiderea serviciului de plăţi pe telefonul mobil M-Pesa, lansat în România de grupul Vodafone când operaţiunile locale erau conduse de Ravinder Takkar, compania şi-a făcut publice datele financiare din perioada 2017-2021, care oferă o imagine completă asupra dimensiunii investiţiilor făcute în acest proiect.
Datele financiare ale companiei Vodafone România M-Payments SRL pentru perioada 2017-2021, care au devenit publice recent, arată că per total, din 2013 până în 2021, pierderile nete s-au ridicat la aproape 50 mil. lei, cu un vârf de aproape 17 mil. lei în anul în care proiectul era în plină expansiune - 2015.
Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România în perioada 2014-2017, pusese un accent puternic pe dezvoltarea serviciului, plasându-l între principalele sale trei priorităţi pentru anul 2015, spre exemplu. „În ceea ce priveşte serviciul M-Pesa, vedem că pe baza eforturilor pe care le-am făcut până acum pe piaţă, acesta este un produs care are potenţial, că există cerere pe piaţă. Pentru noi planul pentru 2015 este acum să extindem acest serviciu la un nou nivel, să mărim dramatic aria de distribuţie a serviciului de la nivelul la care ne aflăm în prezent. Vom continua să construim scenarii de utilizare care să ne permită să transformăm acest serviciu într-unul utilizat pe scară largă. Anul 2015 este un an de investiţii semnificative în M-Pesa. Ne gândim să adăugăm noi elemente acestui serviciu, cum este de exemplu un portofel electronic mobil, există multe oportunităţi în acest spaţiu“, afirma Takkar într-un interviu pentru ZF în decembrie 2014.