Compania de tehnologie 2Performant a avut în 2022 o cifră de afaceri de 35,1 milioane de lei, în creştere cu 36%, şi un profit net de 258.000 de lei, faţă de pierderi de 700.000 lei în 2021

Autor: Roxana Rosu 24.02.2023

Compania de tehnologie 2Performant (BVB: 2P) a avut în 2022 o cifră de afaceri de  35,1 milioane de lei, în creştere cu 36%, şi un profit net de 258.000 de lei, o majorare cu 137% în comparaţie cu pierderea de 700.000 lei înregistrată în 2021.

EBITDA a crescut cu 164% faţă de anul 2021, ajungând la 1,3 milioane de lei, iar marja EBITDA a crescut la 3% faţă de 2% în 2021.

„2022 reprezintă un punct important de inflexiune în evoluţia viitoare a companiei, fiind cel mai important an din istoria recentă a 2Performant, în care am reuşit să obţinem o cifră de afaceri şi un rezultat financiar superioare previziunilor incluse în memorandumul de listare din 2020. Aceste rezultate sunt cu atât mai remarcabile cu cât 2Performant a reuşit să înregistreze o creştere accelerată într-o industrie de eCommerce care a stagnat în 2022, ceea ce a determinat ca ponderea vănzârilor online din România generate prin 2Performant să crească de la 1% în 2021 la 1,62% în 2022. Performanţa din acest an este o urmare atât a proiectelor pe care le-am implementat, precum Big Bear şi Business League, cât şi a reorganizării rapide a companiei la doar câteva săptămâni de la începutul războiului din Ucraina. La acel moment, echipa noastră de management a anticipat corect şi la timp impactul conflictului în economia globală, ceea ce ne-a permis să ne ajustăm strategia mult înaintea altor jucători similari”, a declarat Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.

În 2022, 2Performant a înregistrat venituri din exploatare de 38,9 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creştere de 43% faţă de 2021. Această majorare se datorează, în principal, creşterii cifrei de afaceri cu 36%, precum şi a veniturilor din producţia de imobilizări corporale şi necorporate cu 135%, până la 3,5 milioane de lei.

În acelaşi timp, veniturile operaţionale (cifra de afaceri minus comisioanele datorate afiliaţilor) au crescut cu 29%, ajungând la 8,8 milioane de lei în 2022.

”Prognozele pe care le avem în prezent ne arată că tendinţa de accelerare a creşterii 2Performant se va păstra în 2023, permiţându-ne să livrăm rezultate operaţionale şi financiare cel puţin la nivelul estimat anterior”, a mai spus Dorin Boerescu.

La cifra de afaceri totală, veniturile obţinute în România au contribuit cu 86%.

„În perioada următoare ne vom concentra pe dezvoltarea în continuare a echipei de Product Development şi Business Intelligence. Având în vedere faptul că toate proiectele de dezvoltare ale 2Performant sunt realizate cu resurse interne, această orientare a resurselor reprezintă o investiţie atât pentru companie, cât şi pentru ceilalţi participanţi ai ecosistemului. În plus, în 2023 vom continua să promovăm conceptul nostru de gamificare a marketingului, prin suplimentarea componentelor de gaming în platforma 2Performant. În acest mod, ne vom transforma într-un joc de business cu un model de monetizare imbatabil, ceea ce va crea plusvaloare pe întregul lanţ de producţie şi distribuţie”, a adăugat Dorin Boerescu.

2Perfomant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă.