Mediul de business şi asociaţiile de profil: Proiectul noilor legi ale educaţiei nu aduce cu adevărat o reformă. Este în joc viitoarea forţă de muncă a companiilor

Autor: Ramona Cornea 08.03.2023

♦ Werner Braun, Clubul Economic German Braşov: „Diferenţa mare dintre ţările mai dezvoltate şi România este că noi avem foarte multă resursă latentă nedezvoltată, mai ales în rural. Avem un potenţial foarte mare să-i dezvoltăm pe aceşti copii.”  ♦ Dragoş Anastasiu, director, Eurolines şi Rethink România:„Noi am vrut o reformă care pleacă de la actuala radiografie a sistemului dual, care nu arată bine deloc. Maparea necesităţilor din piaţă cu ceea ce fac şcolile este un lucru important.” ♦ Iulian Cristache, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi: „Lipsesc atelierele de practică din şcoală care ar putea să dea posibilitatea unui cadru didactic să vadă nişte abilităţi practice la copii, este foarte important.”

Învăţământul dual şi tehnologic din România are nevoie de o reformă pentru a se dezvolta şi pentru a pregăti viitoarea forţă de muncă a companiilor de pe piaţa locală, iar această reformă nu se regăseşte în întregime în proiectul noilor legi ale educaţiei, au spus reprezentanţii mediului de afaceri şi ai asociaţiilor din educaţie prezenţi la un eveniment organizat de Alianţa „O voce pentru educaţie”.

„Se poate face şi în România educaţie tehnică, tehnologică de calitate, iar sistemul dual este cel care are cele mai bune rezultate. Noi am vrut o reformă foarte curajoasă, una care pleacă de la actuala radiografie a sistemului dual, care nu arată bine deloc. Copiii se duc acolo mai degrabă pedepsiţi, ideea de meserie – brăţară de aur numai există, brandul de tehnologic este unul catastrofal. Părinţii le spus profesorilor că dacă nu înveţa vor ajunge la tehnologic. Se fac clase pentru că îşi doresc profesorii, clase fără practică sau cu puţină practică”, a spus Dragoş Anastasiu, director, Eurolines şi Rethink România.