În retail, 1 litru de ulei produs în România este cu 40% până la 125% mai scump decât 1 litru de ulei fabricat în Ucraina

Autor: Florentina Niţu 20.04.2023

CU GUST este un brand de ulei de floarea-soarelui produs în Ucraina care şi-a găsit loc de curând pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor din România.

În reţeaua de comerţ modern Kaufland, într-un magazin de pe Mihai Bravu, un litru de ulei, ambalat la5 litri, costă 7,8 lei. În reţeaua Lidl, o sticlă de ulei de 1 litru costa înainte de sărbători între 8 şi 9 lei.

Preţul brandului de ulei Unisol (10,89 lei/litru), produs de americanii de la Bunge, liderul pieţei de ulei din România, este cu 40% mai mare, iar preţul uleiului Spornic (17,49 lei/litru), ulei pentru prăjit, produs de compania cu capital românesc Prutul, este cu 125% mai mare.

România nu are probleme în ceea ce priveşte satisfacerea consumului intern, doarece este cel mai mare producător de floarea-soarelui din Uniunea Europeană şi cel mai exportat produs alimentar este uleiul de floarea-soarelui. Însă, uleiul produs în România nu este, acum, la fel de competitiv precum cel produs în Ucraina. Cu o rată a inflaţiei de 13,4% şi o creştere de 30% a preţului uleiului comestibil într-un an, depăşind 10 lei/litru, consumatorii sunt mai atenţi la ce pun în coş.