Almaz Karassayev, IFC Europe: Primul proiect PPP pentru infrastructură rutieră din România ar trebui dimensionat între 200 şi 500 de milioane de dolari

Autor: Alex Ciutacu 16.05.2023

Parteneriatul Public-Privat (PPP) poate reprezenta un instrument adecvat pentru dezvoltarea unor infrastructuri de transport precum cea rutieră şi cea de porturi în România, crede Almaz Karassayev, director de investiţii pentru transport rutier şi maritim în cadrul IFC Europe, prezent la Summitul Ţuca Zbârcea & Asociaţii/IFC „Viziune şi strategie pentru atragerea de investiţii private în infrastructura din România”.

„Este importantă dimesiunea proiectului. Deci dimensiunea CAPEX trebuie selectată adecvat pentru primele proiecte PPP pentru infrastructură rutieră. În general, proiectele de sub 100 mil. dolari nu sunt atractive pentru potenţialii investitori, iar când proiectele se apropie de 1 mld. dolari ar putea deveni prea mari pentru finanţatori şi inaccesibile pentru guvern. Dimensiunea ideală este undeva între 200 şi 500 mil. dolari”.

Reprezentantul IFC Europe consideră că primul proiect realizat prin PPP ar trebui să fie unul de valoare şi complexitate mai redusă, pentru a dovedi mai întâi succesul unui astfel de instrument în piaţa locală.

„Mai bine începem mai jos, cu proiecte mai puţin complexe, astfel încât primul proiect să testeze cadrul legislativ şi dacă e nevoie de amendamente acestea să fie făcute, iar odată ce primele proiecte sunt implementate suntem pregătiţi pentru următoarea etapă şi guvernul poate implemeta proiecte mai complexe şi de o dimensiune mai mare”.

Alte declaraţii: