ANPC a lansat o adresă de e-mail pentru consumatorii cu situaţii dificile la bănci

Autor: Alexandru Nanu 30.05.2023

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a lansat o adresă specială de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele şi să îi determine să ajungă într-o situaţie financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat, conform celui mai recent comunicat al instituţiei.

Adresa de e-mail prin care consumatorii pot semnala probleme este spsf@anpc.ro.

Acest email vine după ce ANPC a amendat 19 bănci cu circa 950.000 lei cumulat în legătură cu modul de calcul al dobânzilor şi rambursarea creditelor.

Problemele pe care le pot semnala consumatorii sunt:

În cazul în care consumatorii doresc să reclame astfel de situaţii, trebuie să transmită pe adresa de e-mail menţionată, scanarea următoarelor documente

„Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiţi sau munciţi în altă ţară a Uniunii Europene, deţineţi un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo şi doriţi să veniţi în sprijinul instituţiei noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimteţi, pe aceeaşi adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conţină nivelul ratelor, scadenţarele, dobânzile sau orice altă informaţie referitoare la derularea creditului doriţi să ne puneţi la dispoziţie, fără a ne dezvălui datele Dvs. personale”, conform documentului oficial.