Interviu. Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Anul trecut am investit 30 mil. euro în România şi continuăm să investim, dar avem nevoie de predictibilitate

Autor: Mădălina Dediu Panaete 20.06.2023

Coca-Cola HBC România este şi cel mai mare exportator de băuturi răcoritoare, circa 10% din producţie mergând la export.

Jovan Radosavljevic, managerul care conduce din 2018 Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, spune că în Ro­mânia consumatorii sunt mai sensibili la preţ decât cei din ţările vecine, iar creşterea cheltuielilor cu utilităţile, ratele la credite şi alimentele a determinat şi o reducere a consumului de băuturi răcoritoare.

„Asta este una dintre lecţiile învăţate în această perioadă. Consumato­rul român este deschis în a în­cerca noi băuturi atunci când lucrurile merg bine din punct de vedere eco­nomic, dar foarte sensibil atunci când vine vorba lucrurile negative. Sala­riul mediu este uşor mai mare decât în Serbia sau Bulgaria de exemplu, dar dacă ne uităm la salariul minim şi câţi oameni trăiesc cu acest sala­riu vedem că o criză loveşte o mai mare pro­porţie din populaţie. Astfel că oamenii cumpără produse mai ieftine sau renunţă la o anumită categorie de produse“, a spus Jovan Radosavljevic într-un interviu acor­dat ZF. El explică faptul că întreaga cate­gorie de băuturi răcoritoare a suferit în ulti­mul an din cauza scăderii puterii de cumpă­rare a românilor, însă pe creştere a rămas categoria băuturilor energizante. La polul opus, vânzările de apă îmbuteliată sunt in­di­catorul care spune cum evoluează con­sumul de băuturi în România deoarece consumatorii care vor să facă economii trec la apă de la robinet de exemplu.