Mediile din şcoala generală nu reflectă cunoştinţele elevilor: 14.500 de elevi care au avut media generală mai mare de 8 în clasele V-VIII nu au trecut de evaluarea naţională. Ce notează profesorii atunci?

Autor: Ramona Cornea 12.08.2023

♦ În Călăraşi, ponderea elevilor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea naţională şi nu au promovat examenul este de 14%, în Arad ponderea este de 13,5%, iar în Giurgiu este de 13% ♦ La polul opus, au fost cinci judeţe şi Capitala unde ponderea elevilor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea naţională şi nu au promovat examenul a fost de 6%, respectiv: Iaşi, Brăila, Cluj, Galaţi, Prahova ♦ Un număr de 21 de judeţe au avut o pondere de peste 10% ♦ Per total, ponderea la nivel naţional a fost de 9%.

Diferenţa dintre sistemul de e­valuare al profesorilor de-a lungul şcolii generale şi cerinţele de la examenele na­ţio­nale se vede în nu­mărul elevilor cu medii mari în clasele V-VIII care nu au reuşit să treacă anul acesta de Evaluarea Naţională.

Astfel, aproape 14.500 de elevi care au avut media generală mai mare de 8 în clasele V-VIII nu au reuşit să treacă de evaluarea naţională anul acesta, adică să obţină media 5, după cum arată datele de la Ministerul Edu­caţiei transmise la solicitarea ZF.

„Totalul elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională 2023 este de 154.115. Dintre aceştia, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost de 76,4% (117.798 de elevi), în timp ce 36.317 candidaţi (23,6%) au obţinut medii sub 5 (cinci)”, a mai transmis Ministerul Educaţiei.

Pe judeţe, Călăraşi, Arad şi Giurgiu au ocupat primele locuri în clasamentul după ponderea de elevi cu media generală peste 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea naţională şi nu au promovat examenul.