Tiberiu Dobre, Samsung România: Românii aleg tot mai mult modele de tablete premium. Segmentul de peste 400 de euro generează jumătate din vânzările de tablete de pe plan local

Autor: Ioana Nita 04.10.2023

La nivel mondial, vânzările de tablete au scăzut în prima jumătate a acestui an, piaţa revenind la nivelul de dinainte de pandemie.

Segmentul de tablete premium, cu preţuri de peste 400 de euro, a ajuns să reprezinte circa jumătate din totalul vânzărilor de tablete de pe plan local, în condiţiile în care românii preferă, la fel ca în cazul smartphone-urilor, modele cu specificaţii tehnice mai bune, potrivit reprezentanţilor locali ai gigantului sud-coreean Samsung – unul dintre cei mai mari producători de tablete la nivel global.

„Piaţa tabletelor urmează trendul celui de smartphone-uri. Şi aici consumatorii şi-au îndreptat tot mai mult atenţia spre pro­dusele premium, acest segment ajungând la mai mult de 40% din piaţă, cu o creştere faţă de anul an­terior cu peste 15 pp în valoare. Dacă ne uităm la piaţa de tablete de peste 400 de euro, vedem că aceasta a depăşit jumătate din vânzările din piaţă“, a declarat pentru ZF Tiberiu Dobre, head of MX Division la Samsung Electronics România. El a adăugat că românii caută tablete care au un ecran confortabil pentru navigarea pe internet, redarea conţinutului media şi desfăşurarea activităţilor cotidiene.