ANALIZĂ ZF. Moda vintage, pre-loved sau second-hand. Românii au cheltuit anul trecut 800 de milioane de lei în magazinele second-hand. Piaţa a crescut cu 60% în doi ani

Autor: Cristina Roşca 08.11.2023

De câţiva ani, în România este evidentă o expansiune a magazinelor de tip second-hand, atât în oraşele mari, cât şi în centrele urbane mici şi medii de provincie Cele mai multe magazine sunt independente, de mici dimensiuni, însă există pe această piaţă şi câteva reţele sub branduri precum La Majole, Humana şi Monda.

Românii au cheltuit anul trecut 786,6 milioane de lei în magazinele cu produse la mâna a doua, suma fiind cu 9,5% mai mare decât în 2021 şi cu circa 60% mai mare decât în 2020. Faţă de 2008-2009 însă, vânzările sunt de circa patru ori mai mari, arată calculele ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Au fost luate în calcul doar companiile care şi-au depus bilanţurile pe anii respectivi şi care au declarat CAEN-ul 4779 - Comerţ cu amănuntul al bunurilor de ocazie vândute prin magazine.