A început „vânătoarea“ în distribuţia de bunuri de larg consum: DRIM Daniel merge la polonezi, Aquila se consolidează prin achiziţii

Autor: Mădălina Dediu Panaete 15.01.2024

Piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, un sector care depinde de evoluţia consumului şi care în ultima perioadă a fost în prim-plan mai ales prin tranzacţiile semnate de principalii jucători, continuă să crească, iar marile companii încearcă să se diferenţieze pe o piaţă în care consumatorii caută constant alternative.

Cea mai mare companie din sectorul distribuţiei de larg consum a fost Interbrands Orbico, parte a grupului croat Orbico. Compania a raportat o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de lei în  2022, în creştere cu 37% faţă de anul precedent, arată calculele ZF făcute pe baza datelor furnizate de companie.

Podiumul în industria bunurilor de larg consum este completat de Aquila, companie listată la BVB, controlată de Alin Dociu şi Cătălin Vasile, şi de firma Luzan Logistic, controlată de antreprenorul local Ilie Ilinca. Sectorul, dominat de afaceri antreprenoriale, cu mulţi ani pe piaţă, a devenit sursa unora dintre cele mai mari tranzacţii la final de 2023 şi început de 2024.