Analiză ZF. Cel mai efervescent domeniu, piaţa de hrană pentru animalele de companie: Producţia a crescut trei ori într-un an şi se deschid două fabrici noi, în retail pariul e pe expansiune, pe când distribuţia e scena mai multor tranzacţii

Autor: Cristina Roşca 30.01.2024

În 2022, ultimul an pentru care există date publice, în România activau 65 de firme care îşi declaraseră CAEN-ul 1092 - fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de companie  Faţă de anul anterior, numărul lor a rămas neschimbat, dar cifra de afaceri a acestor firme s-a triplat, la 523 mil. lei (peste 100 mil. euro), iar numărul de salariaţi s-a dublat la 600Conform datelor ZF, alte două fabrici sunt acum în construcţie Aceeaşi efervescenţă există şi în retailul de profil, dar şi în piaţa de distribuţie.

Piaţa de hrană pentru animale de companie este astăzi unul dintre cele mai efervescente sec­toare din economie, cu in­vestiţii în producţie şi retail şi cu tranzacţii în zona de dis­tribuţie. Această evoluţie vine în contextul în care tot mai mulţi români îşi cumpără sau adoptă un pet, însă producţia de mâncare pentru câini ori pisici e aproape inexistentă, aşa că vânzările sunt susţinute cu importuri.

România a avut în 2022 al patrulea cel mai mare deficit comercial din lu­me la hrana pentru animale de companie, dat fiind că im­por­turile au sărit de 300 mil. dolari, pe când expor­turile au tins spre zero.