Interviu ZF. Mihail Ion, vicepreşedinte al Raiffeisen Bank România responsabil pieţe de capital, Investiţii şi planificare financiară personală: Peste 100.000 de clienţi ai Raiffeisen au făcut în 2023 primii paşi către planificare financiară personală, începând să economisească pentru pensie, pentru alte obiective financiare sau pentru asigurări

Autor: Claudia Medrega 12.02.2024

„Planificarea financiară în sens strict se referă la clienţii persoane fizice şi pentru această categorie de clienţi strategia băncii îşi propune generalizarea la nivel de masă. Când vine vorba de finanţarea companiilor, cele mai bune soluţii pot fi identificate atunci când se porneşte de la situaţia financiară actuală, se analizează perspectiva afacerilor şi riscurilor, soluţii de garantare, sunt realizate proiecţii financiare pe termen mediu-lung. În sens larg, putem spune că pentru companii, planificarea financiară era încorporată şi până acum în gestionarea relaţiilor cu clienţii.“

Raiffeisen are peste 2,2 milioane de clienţi persoane fizice, dintre care peste 100.000 au făcut în 2023 primii paşi către planificare financiară personală, începând să economisească periodic pentru pensie sau alte obiective financiare, sau pentru protecţie împotriva evenimentelor neprevăzute, susţine Mihail Ion, vicepreşedinte, pieţe de capital, investiţii şi planificare financiară personală la Raiffeisen Bank România.

El a menţionat că, faţă de alte pieţe, România este în continuare mult în urmă când vine vorba de economisire, asigurări, pensii şi investiţii.

„Comparativ cu alte pieţe, când vine vorba de economisire, asigurări, pensii, investiţii, în România suntem mult în urmă, de aici şi responsabilitatea noastră ca actori ai pieţei în a genera o activare mai mare în rândul clienţilor, fapt ce va genera efecte benefice pentru clienţi, dar şi pentru piaţa locală şi economie în ansamblu“, a declarat vicepreşedintele Raiffeisen Bank într-un interviu acordat ZF.